sâmbătă, 23 octombrie 2010

Scanteia BMW

Se da un gentelmen… un domn… un automobilist. Automobilistul este fericitul posesor al unei masini de care are foarte multa grija. In sensul ca te roga sa iti pui centura neaparat deoarece in caz de accident ai putea sa te lovesti cu nasul de geam si sa faci mizerie.
Se mai da o suava domnisoara… o duduie… o femeie. Atributul de suava trebuie privit nuantat, in sensul ca pentru a treia oara de 4,5 ani de cand are masina a reusit sa ramana fara curent in baterie. Motivul principal este ca nu merge suficient cu masina. Ne aflam in momentul cand inevitabilul a avut loc si masina a ramas fara baterie in pragul iernii.


- Schatzi, am si eu nevoie de lumina ochilor tai.
- Luna de pe cer nu vrei?
- Nu, nu ma satisface.
- Adica sunt mai simpatic orb?
- Nu lumina ochilor la propriu draga, ca e bine sa vezi si tu sa dai cu aspiratorul, sa calci, etc. Ziceam ca am nevoie de masina ta.
- Vrei sa mergi undeva cu ea?
- Nu ca n-am medicamente de inima sa iti dau cat timp ma plimb eu cu masina. Am nevoie sa imi dai curent ca am ramas fara curent in bateria de la distinsa mea masina.
- Pai daca s-a stricat bateria e mai bine sa o schimbam.
- Nu s-a stricat nimic. Trebuie doar sa imi dai curent si apoi sa merg cu ea putin, si sa o pornesc mai des… Ma rog, acum am nevoie de curent.
- Dar nu stiu sa fac asta.
- E foarte simplu, iti trebuie doua fire cu clame. Se gasesc sigur la magazin.
- A, pai am 2 fire din astea. Unu’ rosu si unu negru.
- E, daca e unu rosu si e negru sunt foarte bune. Daca erau alte culori era grav.


Schatzi descopera firele in punga originala si pe punga scria si cum sa le folosesti. Deci procesul tehnologic e clar, nu exista vreo teama ca BMW ar putea sa aibe cumva de suferit de pe urma acestei barbare operatii.
Impinge Schatzi C3 mai in spate, trage BMW botic in botic cu C3 si deschidem amandoi capotele. Diferenta este clara, BMW are sub capota cutii si cutiute imbracate impecabil in plastic negru, C3 este prafuit si are tot felul de componente expuse interperiilor.
- Tu speli si motorul masinii cand o duci la spalatorie?
- Nu, dar masina e noua si pana acum am avut si garaj.
- E, nu e asa noua, are 2 ani, deja incepe sa vorbeasca. Deja poate sa spuna ca nu prea e de acord cu ce dudui plimbi cu ea.
- Nu, stii ca te place. Cum nu iti pui centura cum piuie. Vezi ce mult tine la tine?
- Da, sa ii transmiti te rog ca apreciez.


Scot cele 2 bucati de plasic care acopera bateria C3 si aceasta isi afiseaza tot praful stocat de-a lungul timpului. Schatzi observa borna + BMW acoperita cu o caciulita de plastic rosie. Scoate caciulita, aceasta ramane agatata de firul de plastic rosu prevazut pentru acest caz. Borna metalica + ramane goala in toata spledoarea sa. Conecteaza Schatzi delicata borna + BMW cu prafuita borna + de pe bateria din C3.
Urmatorul pas este sa urmam aceeasi procedura pentru borna –. Ne uitam 5 minute amandoi dupa borna – BMW. Nu prea ai la ce sa te uiti, este plin de cutii de plastic, cautam in zona bornei +, unde banuim ca e bateria. Ridica Schatzi un capac, sub capac este ceva izolant dintr-un material neobisnuit, sub izolant ceva ce nu seamana a baterie.
- Ai si tu o carte tehnica? Poate scrie acolo.
- Nu e nevoie. E pe aici.
Sigur ca e pe acolo, dar unde? Datorita bornei + cautam tot o caciulita rosie, sau ceva pe care sa scrie –. Ei bine nu e. Schatzi cedeaza si scoate cartea tehnica din cutia metalica din compartimentul special aflat in bord. Iese victorios din masina dupa 3 minute si imi arata fericit o bucata de metal aflata cam departe de borna + si fara nici o caculita sau semn –. Il cred pe cuvant si Schatzi monteaza firul negru conectand borna – BMW cu borna – C3.


In momentul cand are loc contactul, farurile C3 se aprind. Dau drumul la motor, porneste alarma, opresc alarma, Schatzi smulge repede firele. BMW nu trebuie sa dea prea multa energie, energia trebuie folosita ca sa alergi pe sosele cu masina, nu sa dai la altii. Apoi inchide grijului capota, pune cartea in cutia metalica speciala, pune cutia metalica in compartimentul special. Inchide grijuliu masina, isi cere probabil scuze in gand masinii pentru sacrilegiu. Ceva de genul: “Dragul meu imi cer scuze, dar sper sa ma intelegi. Suntem intre barbati, intelegi si tu ca femeile necesita uneori sacrificii. Promit sa te plimb mai mult cu prima ocazie sa iti refaci stocul de energie. Multumesc mult si inca o data scuza-ma.”


Schatzi se urca in dreapta si suporta stoic o plimbare fara tinta cu C3 pentru a incarca bateria. Isi aminteste probabil de studentie cand umbla cu masini de mana a 2-a italiene. Apoi tot stoic va porni din cand in cand C3. E un sacrificiu minim pentru a nu mai consuma scantei de putere marca BMW.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu