miercuri, 22 septembrie 2010

Scufita rosie (balanta) si lupul (leul)

Un leu si o balanta se intalnesc in week-endul de Valentine day intr-un hotel dintr-un oras oarecare. Este o vacanta planuita din timp, amandoi sunt cheltuitori si dornici sa vada locuri noi, deci numai bine. Desigur fiecare a pregatit cadouri pe care le vor schimba imediat ce s-au cazat; amandoi sunt curiosi si nu stau prea bine cu rabdarea.


Balanta nu poate totusi sa discute direct la subiect, incepe cu un aspect adiacent. 
- Astia sunt niste blugi noi? 
Leul adora sa fie apreciat, si apoi o discutie despre felul in care arata este totdeauna binevenita. Buna dispozitie creste simtitor, incepe sa dea practic din coada.
- Da, i-am cumparat saptamana trecuta. Iti plac?
Balanta isi aduce aminte ca si acum 2 saptamni si-a cumparat blugi noi si in fiecare week-end se plange ca el cheltuieste prea multi bani pe haine. Balanta e pe cale sa se zica ceva moralizator dar observa ca blugii se muleaza foarte bine pe posteriorul leului. Nu sunt nici prea stramti nici prea largi, numai cat sa ghicesti posteriorul si picioarele de fotbalist. Dupa cantarirea rapida a situatiei balanta decide ca leul a facut o alegere excelenta cu noua pereche de blugi.  - Da, dar sa stii ca aia prespalati arata mai bine pe tine. Si astia arata bine dar aia sunt irezistibili. (De fapt arata la fel dar balanta trebuie sa spuna ceva ambiguu).
Leului nu ii este clar daca este vreo critica pe undeva… Dar nu e el omul sa despice firul in patru cand poate sa ia firul asa cum e ca fiind un compliment.
- Da si aia sunt misto. Ghici, ce ti-am luat?
- Nu stiu, arata-mi.
Leul scoate dintr-o sacosa 3 lucruri: un tricou mov cu maneca scurta si gluga, un colier mov si o esarva mov cu fanjuri.

Balanta vede rosu in fata ochilor dar rosul este mascat de mov. Balanta este o fiinta rationala in general, mintea ei incepe sa lucreze cu frebilitate si scoate la lumina urmatoarele fapte: 
1) eu nu am nimic in dulap mov, este imposibil ca leul sa ma fi vazut vreodata in mov in ultimii 2 ani 
2) nu am nici un tricou cu maneca scurta si gluga, astea sunt pentru liceeni 
3) eu nu port coliere din astea, in general port chestii de argint pe sub haine. Nu port coliere din fier si sticla. 
4) nu am nici o esarfa cu fanjuri.
Urmatoarea intrebare se naste in capul balantei: Leul a innebunit sau isi bate joc de mine? Sa il ucid acum sau sa mai astept? Incearca totusi sa afle ce o fi fost in capul dragalas al leului, sa cantareasca argumentele, sa vada ce decizie trebuie luata privind uciderea in chiuri.

- Esarfa imi place, (trebuie sa faca o concesie) dar cand m-ai vazut tu pe mine purtand astfel de coliere? 
Leul stie exact ce face, balanta ar putea sa isi schimbe putin obiceiurile vestimentare cam prea sobre.
- Da, am observat ca nu porti dar ma gandeam ca poate iti plac. 
- Nu prea… Si de ce totul mov? 
- Movul este la moda.
Balanta ar vedea din nou rosu in fata ochilor dar movul este predominant. 
- Dragul meu, acesta este un tricou pentru liceeni de 15 ani. In afara de faptul ca e mov, si tu nu m-ai vazut niciodata in mov, este si cu maneca scurta si cu gluga… 

Leulului nu ii convine ca parerea lui privind moda este ignorata total. Incearca devierea cursului discutiei cu un compliment. A descoperit el ca lucruri de genul asta merg bine la femei.
- Dar ce, tu ai mai mult de 17 ani?
Balanta incepe sa vada o nuanta de roz printre atata rosu si mov. Se gandeste ca in acest oras nu o cunoaste nimeni si ar putea purta colierul. Apoi tricoul e de vara, nu o sa il poarte in februarie. Pana la vara poate sa spuna ca a fost mancat de catel. Nu ar trebui decat sa dea tricoul catelusei, ea are instincte bine dezvoltate si il va sfasia cu multa placere. 
- Nu draga, sigur ca nu. 17 ani am si acum o sa fac o mica criza de isterie specifica persoanelor de 17 ani. Sau si mai bine, o sa am pretentia sa petrecem o zi in pat, ca am 17 ani si abia am descoperit sexul. 
- Poti sa faci criza de isterie cat ma duc eu sa vizitez cartierul deocheat celebru al orasului? Si vin cand vrei sa stam o zi in pat. 
- Crezi tu ca daca vizitezi cartierul in cauza mai fac ceva cu tine in pat? Respectivele doamne sunt profesioniste, cred ca o sa ai nevoie de recuperare. Si masaj nu prestez. 
- Sa stii ca pot sa schimb toate astea, la magazin am vorbit cu vanzatoarea si mi-a zis ca pot sa vin sa le schimb. Ma gandeam eu ca s-ar putea sa nu iti placa.
Balanta se va gandi tot week-endul daca sa ii zica sa schimbe cadourile sau nu.

Balanta si leul stau de vorba. Balanta este in lipsa de subiecte dar simte totusi nevoia sa converseze. Este putin plictisita asa ca s-ar juca putin cu leul… are chef de o discutie absurda.
Balanta: M-am gandit sa ma vopsesc blonda.
Leul este luat prin surprindere. Isi imagineaza cum ar arata balanta blonda si simte fiori de groaza pe sira spinarii. Balanta este bruneta inchis natural, are tenul inchis si sprancenere negre. Cu parul blond ar arata probabil ca muma padurii. Leul ar zice “te-ai tampit fata?” dar el are tendinta sa protejeze partenera; e un marinimos.
Leul: Desi ti-ar sta foarte bine nu se potriveste cu personalitatea ta.
Balanta ramane fara cuvinte, plictiseala a disparut ca prin minune.

Balanta primeste telefon de la leu. Este un moment prost pentru ca balanta este nervoasa. Tocmai a fost la o cafea cu o veche cunostinta care i-a facut capul calendar privind nenorocul la barbati. Cunostinta considera ca in toata viata ei nu a intalnit decat barbat imaturi, daca ar avea si ea norocul sa intalneasca unul matur… Balanta nu a putut sa scoata 5 vorbe in 2 ore, ati ghicit, cunostinta e tot balanta. Deci leul suna fara un motiv practic, doar asa, traiasca republica. Balanta asculta 3 secunde si apoi trece la subiect.
- Auzi draga, m-am intalnit cu X si mi-a povestit viata. A vorbit tot timpul.
- Da, asa fac femeile uneori.
- Serios? Da, asa fac femeile draga, e absoluta nebunie. Mi-a zis ca a intalnit doar tipi imaturi in viata ei. Ca sa vezi ce ghinion.
- Da, chiar ca ghinion. Poate o fi si vreun motiv, aia maturi or avea vreun motiv sa fuga.
- E cine stie. Sa o lasam pe X. Ma gandeam sa te intreb daca tu esti matur. Ca sa stiu si eu in ce situatie ma aflu.
- Nu draga, nu sunt matur. Am observat eu ca tie nu iti plac merele rosii, iti plac alea verzi si tari. Prin urmare cum as putea sa fiu matur?
Balanta ramane fara cuvinte si observa ca este luata la misto fara menajamente.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu