vineri, 18 decembrie 2009

Lume multa la Granita

Ati auzit la stiri ca a fost imbulzeala la toate granitele in primul week-end din august? Eu n-am auzit ca nu ascult stiri si n-am televizor. Insa, vine si momentul platii pentru o asemenea ignoranta crasa. Stirea asta imi este bine cunoscuta, am stat 4 ore la granita dintre Croatia si Serbia. Dincolo de faptul ca probabil o groaza de turisti s-au intors acasa este si problema ca formalitatile la sarbi dureaza mai mult decat intr-o granita europeana. Ei vor sa controleze pe toata lumea.
Am mai descoperit ca daca las aerul conditionat sa mearga non-stop in mijlocul unor masini care produc si ele aer conditionat stand pe loc, dupa o ora va incepe sa produca aer cald. Solutia este sa il opresc pentru vreo 15 minute si apoi sa ii dau din nou drumul pentru inca vreo ora. Asta inseamna ca am sansa sa mor o data la 75 de minute.

Dar ma rog, dupa 4 ore reusesc sa ajung la vames. Care normal ca nu poate sa nu faca ceva special pentru mine si ma intreaba;
“Sola, sola?”
Ok, aici am avut ca in Matrix un mic moment in care s-a schimbat unghiul de vedere a situatiei cu incetinitorul. Deci, dupa ce stau 4 ore in soare, dupa ce sunt gata sa imi dau duhul in masina, ajung la vamesul care m-a facut sa stau la coada ca sa poata el se verifice acte si vamesu, in loc sa isi faca treaba mai repede face conversatie cu mine privind faptul ca sunt singura. Si normal in italiana ca asta vorbesti cand vezi pasaport romanesc.
“Yes” zic eu
Omu’ se gandeste ca poate nu am inteles si zic “Yes” doar ca sa fac conversatie.
“Sola, sola?” repeta el
Acum eu aveam o dilema, cat de multe injuraturi site idiotul asta in romaneste. Dar m-am gandit ca nu e o idee buna sa enervezi un vames sarb considerand ca probabil un barbat de varsta lui a facut razboiul. Ca sa nu mai vorbim ca probabil si institutia din care cu mandrie face parte a avut un rol in razboiul ala. Asa ca cine stie cate ore mai stau prin vama sa le dau explicatii daca se enerveaza vamesu’ “sola sola”
“Yes” repet eu cu speranta ca ii las impresia ca sunt idioata.
Nu stiu daca am reusit cu impresia dar m-a lasat sa trec.

In concluzie, pe viitor, eu nu mai calc prin Serbia decat daca chiar am treaba. Asa in trecere nu e o buna idee.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu