vineri, 18 februarie 2011

Fantome stafidite la opera

Am fost la un spectacol de opera. Recunosc, a fost vina mea, m-am dus la un teatru de provincie. Nu am avut de unde sa stiu, credeam ca o sa fie bine… Spectacolul pe scena a fost frumos. Mai fusesem la concerte simfonice in aceeasi provincie dar nimic nu m-a pregatit pentru o seara la opera. Cum as fi putut sa banuiesc ca ies toate fantomele stafidite din scorburile unde stau ele de obicei si vin la opera? Cum as fi putut… cum as fi putut?
Am fost la opera dupa cum spuneam si eram stresata pentru ca pantofii nu se potriveau cu rochia. Era prea frig afara si m-am gandit ca decat sa mor de frig mai bine sa se uite lumea ciudat la mine. Si ma asez confortabil pe scaun si dupa o vreme se aseaza in fata mea 2 … doamne sa spunem. Peggy Bundy si prietena ei.
Peggy avea parul falnic tapat. Lucru cam neplacut pentru mine care stateam in spatele dansei, insa am avut o sansa nesperata deoarece Peggy dupa ce se tapase trasese un pui de somn pe partea dreapta si avea parul plat pe partea aia. In rest Peggy venise cum statea pe canapea in film, bluza leopard, centrua neagra peste bluza si niste pantaloni negrii.
Prietena lui Peggy era insa devastatoare. Sa ii spunem stafida, genul pentru care s-a inventat zicala “din spate liceu, din fata muzeu”. Imi imaginez ca in capul stafidei trebuie sa fi avut loc un razboi intre neuroni. Erau unii constienti ca stafida are o varsta relativ venerabila, ceilalti ramoliti credeau ca stafida are 20 de ani. In acest razboi logica a fost invinsa, ucisa si aruncata la caini. Imi imaginez ca neuronii invinsi spuneau, cu ultima suflare inainte de moarte, lucruri de genul:
- daca ai pe mana mai mult de 50% din suprafata pete de batranete, nu iti pune o rochie cu umerii goi chiar daca ai o silueta onorabila
- la peste 50 de ani nu e o idee prea buna sa iti pui o rochie la care nu poti purta sutien pentru ca sanii o sa atarne dizgratios
- daca totusi tineti sa purtati o rochie fara umeri luati-va un sal care sa va acopere umerii, sau macar nu va luati o rochie cu urme de sclipici din cel mai prost material posibil
- daca totusi purtati o rochie neagra, mulata, fara umeri si cu sclipici, nu va puneti bratara de margele PESTE maneca rochiei
- daca nu vreti sa va luati un sal nu este necesar sa va puneti peste rochie o alta rochie mai scurta formata din margele albe pe ata alba. Aceasta noua rochie nu va acopera umerii si margelele sunt din PLASTIC, unele chiar lipsesc. Asta se VEDE.
- daca tineti neaparat sa purtati cele 2 rochii nu va luati geanta imensa cu care mergeati la servici.
- este bine la varsta dumneavoastra sa nu va faceti parul scurt in dungi alb-murdar si negru. Este o diferenta intre suvite si dungi, suvitele sunt mai discrete si exista o culoare predominanta. A va vopsi parul in egala masura in alb si negru nu inseamna ca v-ati facut suvite.
- daca totusi tineti sa aveti dungi in loc de par, nu va dati cu cel mai ROZ ruj pe care il gasiti in magazin
- daca totusi tineti sa va dati cu ruj roz, EPILATI-VA mustata
- daca tineti sa aveti ruj pe mustanta, nu e necesar ca exact cand se stinge lumina la primul act si dupa pauza la actul 3, sa va scoateti rujul roz din poseta imensa si sa va refaceti machiajul de pe mustata.
- si ar fi mai bine sa nu chicotiti atata in timpul spectacolului ca nu e comedie.
Si in pauza, vrand sa scap de privelistea devastatoare a celor 2 stafide zic sa merg sa iau ceva de baut. Si cand ma uitam pe unde e bufetul, imi cade privirea pe o alta stafida. Parca era Holloween,  iesisera toti din scorburi. Domnul in cauza avea o chelie impunatoare, terminandu-se cu putin inaintea urechilor si cu 3 degete inainte sa inceapa gatul. Si avea domnul o coada de cal lunga si alba. Desigur imbracat in blugi si cu o camasa in carouri ca asa vine un hippie care se respecta la opera.
Pentru restul timpului cat am mai stat la opera m-am uitat doar la pantofi si pe scena. A fost mai bine…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu